Să facem o schimbare!

Am să vă vorbesc despre ce cred eu că ar trebui să se facă în Tîrgu Frumos pentru noi, tinerii. Nu mă refer la copiii de 5-13 ani care se mulțumesc cu un parc unde toate „jucăriile” lor sunt clasice și pot fi folosite sau îi interesează doar pe ei. Mă refer la noi, cei cu vârsta de 16+ care nu avem nici măcar un singur loc amenajat unde să fie lucruri pentru „copii mari”.

De exemplu, eu sunt pasionat de role. Cum în oraș nu este nici un loc special amenajat pentru role, biciclete, skateboard, etc. eu trebuie să mă plimb pe stradă și uneori poate fi periculos din cauza mașinilor. De aceea, cred că ar trebui să avem și noi un loc corespunzător echipat unde să ne putem distra fără să auzim țipete din cauza unui părinte nervos sau a unui bătrân care joacă șah că oh vai, îl deranjezi. Poate vă gândiți de ce nu merg pe esplandă, unde este atât de mult spațiu. Păi uitați de ce:

1. Mamele cu copii:


Da, mamele cu copii. Poate că vara vrei și tu să ieși puțin afară cu rolele și te duci să te plimbi pe esplanadă. Nici nu ajungi bine și în timp ce mergi, auzi țipete în urma ta, de tipul: „Da’ în altă parte nu ți-ai găsit să mergi cu „patinele” alea?”. În primul rând, sunt role, nu patine și da, e o diferență. În al doilea rând, nu am unde să mă plimb în altă parte, pentru că în oraș sunt făcute doar spații de joacă pentru copii mici, deci nimeni nu se gândește la noi, care peste câțiva ani vom avea și drept de vot.

2. Aglomerație:


Trebuie să recunoașteți că vara esplanada este plină de oameni și este foarte greu să mergi cu rolele sau bicicleta, pentru că există mereu riscul să dai peste cineva și mai apoi s-ar putea „să dea și el peste tine”. Aici mă pot da exemplu pe mine. Într-o vară mergeam pe esplanadă și m-am izbit de cineva, eu am leșinat, iar el şi-a spart buza. Nu a fost nimic grav, dar lucruri de genul ăsta se pot întâmpla oricui, nu doar mie.

3. Pavele:


Se pare că orașul a evoluat și toată esplanada a fost pavată. Ăsta e un lucru bun, dar numai pentru cei care nu folosesc role, skateboard, hoverboard și altele care nu merg bine pe pavele. Adică mereu există pericolul de a-ți intra roata între pavele și pac! jos. Te ridici, mergi mai departe, însă mereu vei sta cu frica de a nu cădea din cauza spațiilor dintre pavele și nu vei putea „savura” clipele de relaxare. Ca bonus o să ai parte de o ședință de masaj la picioare din cauză că îți vor dârdâi în timp ce mergi. Masajul e partea bună, însă după ce se termină ședința, s-ar putea să îți pierzi echilibrul și să faci contact cu pământul. Deci asta întărește spusele mele legate de un loc special amenajat pentru cei sportivi, care folosec lucrurile menționate mai sus.

Ăsta ar fi un top 3 motive pentru: „De ce nu pot merge cu rolele pe esplanadă”. Să zicem că în cele din urmă ne conformăm și folosim străzile unde este asfalt și poți merge decent. De ce spun decent? Pentru că nu ai nevoie doar de asfalt ca să poți merge linștit și în siguranță. Ai nevoie de certitudinea că nu va veni din spatele tău o mașină sau că la următoarea curbă nu-ţi va ieşi o căruță în față și să intri în cal. De exemplu, mergeam cu rolele și când voiam să fac o curbă era să dea o mașină peste mine, chiar dacă m-am asigurat înainte să trec pe acolo. Pur și simplu a apărut, dar am reușit să o evit. Însă nu toți puteţi fi la fel de norocoși precum am fost eu și s-ar putea să vizitați spitalele. Deci nici străzile nu sunt o soluție pentru noi, cei care dorim să folosim biciclete, role, skateboard și alte lucruri sportive. 

Deci ar trebui să se gândească membrii primăriei din Tîrgu Frumos și la noi, tinerii, care avem nevoie de „un loc al nostru” unde să ne putem relaxa, distra, lega noi prietenii și cunoaște oameni noi fără ca un bătrân să fie deranjat de zgomot, fără ca mamele să țipe după tine că dai peste copii, chiar dacă tu știi că nu o s-o faci, pentru că nu mergi pentru prima oară pe o bicicletă. Sper ca pe viitor, noi, generația care urmează, să schimbăm ceva și să nu mai fim nevoiți să auzim toată ziua ce nu avem voie să facem și pe unde nu avem voie să mergem.

Autor: Octavian Moldovanu


 Foto by SUPER TINERI - ASIRYS

Niciun comentariu