Da, ai nevoie să-ți lărgești orizonturile!

Am spus în primul articol publicat, că pentru a mă dezvolta, trebuie să mă alătur unui cerc social, organizație etc. Am mai spus că a fost și cea mai bună decizie a mea de a mă alătura Super Tinerilor. Chiar a fost! Știam de organizație de ceva mai mult timp, însă nu știam cu ce se ocupă și care ar fi beneficiile mele în cazul în care mă alătur lor. Am avut ocazia să particip în cadrul unor seri interculturale datorită faptului că activam în Clubul Copiilor și la invitația profesoarei mele de muzică. 

Când am încheiat liceul a trebuit să termin și activitatea în cadrul Clubului Copiilor. Am început facultatea, iar la sfârșitul primului an, am decis să mă înscriu în ASIRYS. Aveam nevoie să fac ceva și trebuia să ies din zona de confort.

Am început cu vopsitul pereților în amenajarea centrului, am crescut în grad la dat cu mătura, iar după o săptămână, îmi pica și prima oportunitate de a pleca în străinătate. Turcia era țara de destinație, o săptămână până la plecare, eu fără pașaport. Bineînțeles că din această cauză nu am mai plecat, însă am înțeles cât de mare e lucrul în care mă implic. Am început încet, încet să planificăm Cross în Tîrgu Frumos, Festivalul Folcloristica, unde am fost moderator, dar și alte evenimente mai mici. Tot în acea vară am avut ocazia să fiu responsabil de centrul de voluntariat pentru o săptămână. Simțeam că evoluez și învăț tot mai multe.

În octombrie 2015 am avut oportunitatea să particip în primul meu proiect care a avut loc în Bulgaria, alături de alți patru colegi. Pot să spun că este proiectul meu de suflet, deoarece am avut ocazia să am contact pentru prima oară cu o altă cultură, iar acest lucru te învață să accepți anumite obiceiuri și stiluri de viață cu care nu ești familiarizat. 
Dar, ce este un proiect internațional? Pe scurt, este un proiect finanțat de Uniunea Europeană prin programul Erasmus +. Aici se găsesc mai multe tipuri de programe, de la schimburi de tineri, training-uri pe diverse teme de importanță socială, sau programe mai complexe precum EVS. Mai multe detalii la link-ul de aici: www.erasmusplus.ro.

Experiența a fost fantastică, iar după o săptămână de vorbit engleză, am început să văd diferența în practicarea ei. Mai nou vorbeam romengleza. 

Însă așa cum vine ascensiunea, vine și decăderea. Facultatea începuse, iar prezența mea la centru era cel mai mult în weekend, deoarece făceam naveta, Tîrgu Frumos-Iași. Am perseverat, pentru că știam că fac parte din ceva mare și fac totodată ce îmi place. Am avut norocul ca profesorii facultății mele să fie foarte deschiși față de proiectele Erasmus și să mă încurajeze să particip în continuare. Un noroc și mai mare am avut să am colegi de la care să învăț o mulțime de lucruri și care m-au încurajat să fac lucrurile care îmi plac în cadrul centrului de voluntariat. Aici am avut ocazia să îmi pun în practică talentele și să cultiv altele noi.

După încă o lună apare altă oportunitate de a merge în Serbia în alt proiect. Aceeași poveste în care experiența a fost fenomenală. Metodele de învățare sunt altele decât ce se regăsește în școală, perspectiva asupra lucrurilor este diferită, cei ce participă sunt deschiși să cunoască noi persoane și să învețe noi lucruri. Cred că aici este cheia educaţiei! În metodele de învățare și cred că ține de fiecare dintre noi să ne descoperim felul în care o facem, căci la urma urmei nu putem bate pasul pe loc într-o zonă de confort falsă, ci avem nevoie să ne extindem orizonturile, nu la 180 de grade, căci nu este de ajuns, ci la 360 de grade, unde privim viața din toate perspectivele.

De la începuturile mele în Super Tineri ASIRYS am participat în 12 proiecte internaționale și pot spune că nu mai sunt ca la început. Am alte perspective asupra vieții mele, pot relaționa diferit cu oamenii, abilitățile mele de comunicare sunt mai dezvoltate, învăț mai ușor, am mult mai multe cunoștințe și am avut ocazia să fiu pentru șapte luni președinte interimar al asociației. Pentru următoarele șapte luni particip într-un program de voluntariat în Slovenia, unde locuiesc într-un castel, lucrez pe diferite proiecte, scriu articole pentru blogul ASIRYS, dezvoltăm viitoare proiecte pentru tinerii din Tîrgu Frumos. 

Tu vrei să o faci? Vrei să înveți și să ajuți oamenii în timp ce te bucuri de ceea ce faci? Eu cred că da. Și poti să o faci atâta timp cât nu te oprești din căutări și îți iei viața în propriile mâini.

Cam asta este povestea mea în această organizație. Eu am ales această cale, alege-o tu pe a ta, oricare ar fi ea. Însă, până la următorul articol, stai drept cu capul sus!

PS: Dacă vrei, te poţi înscrie în clubul SUPER TINERI: formular

Autor: Victor Cozma



Niciun comentariu