Dumitriana, a cărei inimă este înrădăcinată în folclor

Dacă tot am vorbit despre poezie, actorie, arte marţiale și arte plastice, în continuare vă vom prezenta noul artist al galeriei talentelor. Bolotă Dumitriana în vârstă de  19 ani, este o tânără care iubește portul popular, tradițiile și muzica folclorică . „Ador să cânt! Simt că nu trăiesc în zadar, că nu trec anii fără folos pe lângă mine."

A început să cânte de la o vârstă fragedă, pe când mergea frecvent la spital, unde cânta la biserica din incinta instituției. 
Aceasta a participat la 15 concursuri și festivale, atât naționale, cât și internaționale la care nu a avut niciodată temeri. „Când urc pe scenă sunt doar eu și muzica! Nu aud și nu văd nimic din ce mă înconjoară!”

Concursul care i-a dovedit că ea are talent a fost „Vrancea, plai de dor” din Focșani, unde a simțit pentru prima dată concurenţa. Toate colegele sale făceau ore de canto, de aceea până ca prezentatorul să anunţe premiile, ea a fost tensionată. Au fost doar două locuri alocate premiului doi dintre care unul l-a primit Dumitriana. Este de reținut că nu a făcut și nu face ore de canto. „Atunci mi-am dat seama că am talent și că merită să muncesc mai mult.”

Pentru că iubește mult jocul, sârbele sunt preferatele sale.
Familia și prietenul ei o susțin și o încurajează în a-și înfrumuseța pasiunea, motivând-o mereu să continue. „Am cele mai dragi persoane lângă mine care mă susțin în tot ceea ce fac.”

Recent a înregistrat patru melodii de suflet pentru emisiunile Favorit TV, Inedit TV și Infinit TV. Cele patru cântece sunt: „Când ești mamă la copii!” , „Dă Doamne la om noroc!” , „Așa-i omul cât trăiește!” și „Am un bade iubăreţ!” Prima melodie îi este dragă pentru că prin intermediul ei își arată mulțumirea și iubirea faţă de mama sa. A doua este îndrăgită de sora ei, „Așa-i omul cât trăiește” o cântă pentru tatăl său care este plecat de zece ani în Spania pentru pentru a-și ajuta familia, iar ultima melodie este dedicată prietenului ei care îi poartă noroc la concursuri.

Timpul liber și-l petrece perfecționându-se pentru concursuri și festivale sau fredonând versuri folclorice în timpul activităților zilnice. „Muzica populară este genul meu preferat!”

Chiar dacă în prezent nu își poate compune singură melodiile, în viitor râvnește să reușească în a-și îndeplini această dorință. Dumitriana vrea să fie din ce în ce mai cunoscută, de aceea muncește zilnic pentru a evolua.

Visul ei este de a avea o carieră în interpretarea cântecului popular, care din fericire este pe jumătate împlinit. „Sunt foarte fericită și mândră că am putut ajunge până aici și că mă dedic în ceea ce fac!”

Ceea ce o determină să continuie sunt emoțiile constructive și fiorii pe care îi simte când este pe scenă, văzând cum oamenii îi zâmbesc și o aplaudă.
Ambiția și iubirea pentru folclor îi menţin vie flăcăra pasiunii ei. Toate aceasta o conturează pe Dumitriana Bolotă, o tânără cu un viitor promițător.


Autor: Ștefana Vintilă
Ilustrație: Mădălina Mujdei




Niciun comentariu